Aproapele meu sunt eu: „Tu suntem noi” „Eu sânt tu” „Noi suntem voi” „Noi suntem tu”

Hristos este întru aproapele meu, Hristos este întru totul aproapele meu, Hristos este însuși aproapele meu și Dumnezeul meu, iar în cel mai adânc sens al împlinirii poruncii iubirii aproapelui nu există un altul, aproapele meu sunt de fapt eu însumi, într-un alt ipostas identic cu al meu – avem o unică esență-fire, însă fără ca eu să fiu Dumnezeu după fire sau dumnezeu pentru aproapele meu. Aceasta este Taina Persoanei – Întregul Adam. Omul este unul după fire, multiplu după ipostas.

Lasă un răspuns

